Get Adobe Flash player

Vitamini u trudnoći

Gvožđe – da ne biste osećali umor. Namirnice u kojima ima najviše gvožda životinjskog porekla su: svinjska, pileca, goveda dzigeica, ostrige. Namirnice koje nisu životinjskog porekla a sadrže velike kolicine apsortivnog gvožda su : žitne cerealije, kuvani pasulj i grašak, socivo, semenke bundeve.Nešto slabiji ali dobar izvor gvožda su: govedina, curetina, škampi, sardine, peceni krompir zajedno sa ljuskom, konzervisane špargle.Trudnice ne bi trebalo da previše cesto jedu dzigeicu jer ona sadrži dosta vitamina A koji može da škodi bebi.

Vitamin C – za bolju apsorbciju gvožđa. Namirnice koje u kombinaciji sa namirnicama koje su bogate gvoždem poboljšavaju apsorpciju gvožda su : citrusi (pomorandza, limun, grejpfrut), jagode, brokoli, paradajz, paradajz sok, krompir, zelene i crvene paprike, belo vino.

Vitamin B9 (folna kiselina) i Kalcijum – zato što su neophodni za pravilan razvoj nervnog sistema i kostiju bebe. Unos folne kiseline mora početi od pojave želje za detetom i nastaviti se do kraja trudnoće. Namirnice najbogatije vitaminom B9 su zelena salata, zeleno lisnato povrće (na primer spanać), plavi sirevi (rokfor), jaja. 

Biljna vlakna – protiv zatvora, koji je česta pojava kod trudnica. Uglavnom su zastupljena u integralnim žitaricama i u kori semenki, voća i leguminoza, u voću kao što su šljive , integralnom pirinču, ovsenim i pirinčanim mekinjama.

Jod - učestvuje u razvoju neurona. Nedostatak povećava opasnost od male težine na rođenju i može da izazove poremećaj u intelektualnom razvoju bebe. Što se tiče buduće mame, nedostatak joda se prikazuje kroz probleme sa štitnom žlezdom. Plodovi mora (ostrige, dagnje) sadrže veliku količinu joda. Jedite ih što više pre trudnoće, jer u trudnoći ove namirnice spadaju u rizičnu grupu. Jod se nalazi i u drugim proizvodima (mleko, jogurt, jaja). Konačno, upotreba soli obogaćene jodom, takođe predstavlja dodatni unos.

Vitamin D i Kalcijum – ako je u trudnoći ishrana siromašna kalcijumom i vitaminom D, fetus će ih apsorbovati iz majčinih kostiju i zuba. Ovaj problem je naročito izražen kod žena koje se porađaju između februara i juna., pošto se do tada iscrpeju zalihe vitamina D napravljene tokom prethodnog leta.
Vitamina D ima u masnoj ribi, jajima, živinskom mesu, puteru i mlečnim proizvodima. Trudnice treba da se posavetuju sa svojim lekarem da li od 6 meseca trudnoće treba da uzimaju ampule vitamina D

Info kontakt

Radno vreme

Radnim danom : 08-19h
Subotom :          08-15h
_________________________

Zakazivanje pregleda

tel: 017/427-111
     017/400-718

mob: 063/7752-662
       062/533-662
e-mail: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
_________________________
Ul. Kneza Miloša br 20
17501 Vranje

Hvala Vam
na ukazanom poverenju!

4D ultrazvuk

image-1387205123047-V.jpg

Ko je online

Ko je na mreži: 64 gostiju i nema prijavljenih članova

Anketa

Koliko često posećujete ginekologa

Redovno - 50.8%
Ponekad - 7.1%
Po potrebi - 21.9%
Nikad - 20.2%

Ukupno glasova: 520
Glasanje u ovoj anketi je zavrseno

Broj poseta

793836
DanasDanas41
JučeJuče362
UkupnoUkupno793836
Najveći broj poseta 10-30-2017 : 432
US

Pitanja, saveti, predlozi

Vaš termin porođaja

Datum poslednjeg menstrualnog ciklusa:
Mesec:
Datum:
Godina:

Galerija slika

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

Dr Džikić YouTube kanal

Prijatelji sajta