Polno prenosive bolesti

BAKTERIJSKA VAGINOZA
Šta je bakterijska vaginoza i kako se dobija?

BV je stanje žene u kom je narušen normalan odnos vaginalne flore i zamenjen ubrzanim rastom određene bakterije. Uzrok joj još nije potpuno razjašnjen, ali se smatra da do nje dolazi zbog disbalansa normalne vaginalne flore. Normalno se u vagini nalaze uglavnom «dobre» bakterije, dok manje ima «škodljivih» bakterija. BV nastaje kada se poveća broj škodljivih bakterija. Povećan rizik je kod česte promene seksualnog partnera i kod korišćenja intrauterinog uloška («spirale») za kontracepciju. BV se ne dobija od daske za WC solju, bazena ili dodirivanjem objekata oko njih. Žene koje nisu nikada imale seksualne odnose su retko obolele.

Koji su znaci i simptomi BV?
U 30% slucajeva protiče potpuno asimptomatski. Najčešće se javi obilan, često penušavim beličasto-sivim vaginalnim sekretom, mirisa ustajale ribe, mlečne konzistencije. Neprijatan miris je naročito izražen nakon odnosa. Žene sa BV mogu osećati pečenje pri mokrenju, svrab oko introitusa vagine ili oboje.

Kako se dijagnostikuje i leči BV?
Ginekološkim pregledom vagine pod spekulima i uzimanjem brisa na bakteriološki pregled. BV se leči antibioticima koje prepise lekar. Dva razlicita antibiotika se koriste u lecenju BV: Metronidazol i Klindamicin.

INFEKCIJA HLAMIDIJOM
Šta je infekcija hlamidijom i kako se dobija?
Ova infekcija je seksualno prenosiva bolest čiji je uzročnik Chlamydia trachomatis.Hlamidija može da se prenese vaginalnim, analnim ili oralnim seksom, kao i sa majke na bebu tokom vaginalnog porođaja. Oko tri četvrtine inficiranih žena i oko polovina inficiranih muskaraca nemaju simptome. Kod ostalih žena može da se javi bol u donjem delu abdomena, muka, bol tokom odnosa ili krvarenje između dva ciklusa. Žene koje imaju simptome, mogu da imaju pojačan vaginaini sekret ili pečenje pri mokrenju. Kod žena, uzročnik inicijaino inficira grlić i uretru. Infekcija grlića materice može da se proširi i na rektum. Česte infekcije dovode do ćelijske atipije cervikalnog epitela, a širenjem na jajovode može da dovede do steriliteta. Infekcija koja se ne leči, može da se proširi, što može da dovede do trajnih oštecenja jajovoda, materice i tkiva koje ih okruzuje. Ovo vodi ka hroničnom bolu u karlici, infertilitetu i potencijaino fatalnoj ektopičnoj trudnoći (trudnoći van materice).

GENITALNI HERPES
Ko ga izaziva i kako se dobija?

Virus Herpes simplex tip-2(HSV-2), mada se često u herpetičnim promenama može izolovati i tip-l(HSV-l). Ova infekcija može da se dobije tokom seksualnog odnosa sa partnerom koji ima genitainu HSV-2 infekciju. Prenošenje može da bude i od partnera koji nema vidljive ranice ili ne zna da je inficiran.

Koji su znaci i simptomi genitalnog herpesa?
Često simptoma nema ili su minimalni. Kada se pojave, tipično je da da se jave kao jedan ili više plikova (vezikula) na ili oko genitalija ili rektuma. Plikovi pucaju, ostavljajuci za sobom ulceracije kojima je potrebno dve do četiri nedelje da zarastu. Ponovno izibijanje može da se javi nekoliko nedelja ili meseci nakon prve pojave, ali je skoro uvek manje ozbiljno i kraće nego prvi put. Obzirom da virus nakon primoinfekcije doživotno perzistira u domaćinu, obično se ponovno javlja pri padu imuniteta žene.

Kako se dijagnostikuje i leči hlamidija?
Dijagnoza se postavlja na osnovu kliničkog pregleda, a potvrđuje se laboratorijski dokazivanjem antigena u promenama na genitalijama, specificnih antitela u serumu ili izolacijom virusa u kulturi tkiva kao najsigurnijom metodom. Nema leka koji može izlečiti herpes, ali uzimanje antivirusnih lekova može skratiti i prevenirati izbijanje tokom perioda uzimanja lekova. Može se koristiti lokalno Aciklovir mast, mada se danas sve vise koristi Ribavirin, dok se kod težih slučajeva ovi lekovi daju perioralno ili parenteralno. U sprečavanju nastanka recidiva preporučuje se davanje nespecifičnih imunostimulatora ili pasivna imunizacija. Najefikasnija borba je u domenu profilakse, a sastoji se u kontroli seksualnog ponašanja i upotrebi kondoma.

INFEKCIJE HU
Šta je HPV ?
Genitalna HPV infekcija je seksuaino prenosiva bolest koju uzrokuje humani papiloma virus (HPV). Humani papiloma virus je naziv za grupu virusa koja uključuje više od 100 različitih vrsta ili tipova. Više od 30 njih se prenosi seksualnim putem i mogu da inficiraju genitalije muškaraca i žena uključujući i kožu penisa, vulve ili anusa i epitel vagine, griića i rektuma. Neki od ovih virusa su visoko rizični i mogu da prouzrokuju patološke nalaze PAPA testa. Takođe mogu da dovedu do karcinoma cerviksa, vulve, vagine, anusa ili penisa. Drugi su nisko rizični i mogu da dovedu do pojave genitalnih bradavica - kondiloma.

Koji su znaci i simptomi HPV?
Prema današnjim saznanjima, može biti klinički jasno vidljiva oboljenja izazvana HPV infekcijom ili sa HPV povezane bolesti za čiji nastanak i razvoj nije dovoljna samo infekcija. Klinički manifestna forma, javlja se u vidu šiljastih, oštrih izraštaja, šiljatih kondiloma -condillomata acuminata, koji mogu biti lokalizovani na svim delovima genitalnog trakta kod žene. Subkliničku manifestaciju čine promene nevidljive golim okom, već posebnim dijagnostičkim pomagalima, tzv. codillomata plana, a latentnu infekciju možemo dokazati samo laboratorijskim ispitivanjima i to molekularno-biološkim metodama.

Kako se dobija HPV?
Prvenstveno širenje je genitalnim kontaktom. Većina HPV infekcija nemaju znake i simptome, samim tim većina inficiranih osoba ne zna da inficirana. Retko, trudnice mogu da prencsu infekciju na dete tokom vaginalnog porođaja. Bebe koje su izložene llPV infekciji retko mogu da razviju kondilome na grli ili glasnim žicama.

Kako se dijagnostikuje i leči HPV infekcija?
Dijagnoza HPV infekcije zavisi od kliničke forme i stadijuma u kojoj se nalazi bolest, a obuhvata klinički pregled, citologiju, kolposkopiju i histopatologiju, kao i molekularno-biološka ispitivanja. Nema posebnog leka za HPV infekcije, mada kod dosta žena lnfekcija prođe sama. Lečenje kliničkih formi HPV infekcije tipa šiljastih kondiloma je njihovo uklanjanje hemijskim sredstvima, termokauterizacijom, termokoagulacijom, krioterapijom ili uz pomoć lasera po tipu destrukclje, a ekciziju klasično skalpelom, laserom ili Loop-om. U zavisnosti od histopatološke lezije i HPV statusa određuje se i terapija Trihomonijaza je izazvana jednocelijskom protozonlnim para/itoil Trichornonas vaginalis-om. Znaci su pojačan, penušav, tuto y.deni sekret, oštrog mirisa, neprijatan osećaj tokom odnosa i mokrenja, i iritacija i svrab genitalnih organa. Retko, može da se javlja i bol u donjem delu abdomena.
Otkriva se laboratorijskim testovima, a kod žena pregledom mogu naći male crvene ulceracije na zidovima vagine ili griiću. Leči se Metronidazolom, oraino, u jednokratnoj dozi.. Lečenje se mora sprovesti kod oba partnera. Treba izbegavati seksualne odnose tokom lečenja, sve dok ne nestanu simptomi. Uzročnik je Neiserria gonorrhoeae.

Gonoreja se širi kontaktom sa penisom, vaginom, ustima ili anusom. Tokom porođaja može da se prenese sa majke na dete. Infekcija kod žene protiče sa oskudnijom simptomatologijom nego kod muškarca. Kod žena, simptomi su blagi ili ih nema. Čak i ako imaju simtpome, oni nisu specifični i mogu da se pomešaju sa infekcijom mokraćne bešike ili vagine. Početni znaci su boino mokrenje, pečenje pri mokrenju, uz pojačan vaginaini sekret. Lečenje se sprovodi visokim dozama Penicilina, ali obziorm da je veoma često ova infekcija udružena sa sifilisom, hiamidijom i dr., moguća je primena različitih terapija.

Info kontakt

Po potrebi - 21.9%
Nikad - 20.2%

Ukupno glasova: 520
Glasanje u ovoj anketi je zavrseno

Broj poseta

DanasDanas68
JučeJuče164
UkupnoUkupno1483725
Najveći broj poseta 08-08-2023 : 448
US

Pitanja, saveti, predlozi

Vaš termin porođaja

Datum poslednjeg menstrualnog ciklusa:
Mesec:
Datum:
Godina:

Galerija slika

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!